Ludzie Kongresu
- Kongres Efektywnej Komunikacji
- Warszawa, 29-30.10.2024 r.
Fundacja Języka Polskiego
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
Katarzyna Osior-Szot
koordynatorka Kongresu Efektywnej Komunikacji
Jest absolwentką Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i filologii polskiej. Ukończyła studia podyplomowe z europeistyki, marketingu medialnego i politycznego oraz konsultacji publicznych. Jest doświadczoną menedżerką w instytucjach publicznych, w których realizowała projekty edukacyjne, komunikacyjne i promocyjne.
Pracę w służbie cywilnej rozpoczęła w Urzędzie Służby Cywilnej w 2000 roku. Była związana z USC, a później z Departamentem Służby Cywilnej KPRM do 2008 roku. W latach 2008-2014 odpowiadała za politykę informacyjno-promocyjną funduszy europejskich w Polsce. Od 2014 do 2020 roku, ponownie w KPRM, zaangażowała się w obszar zarządzania służbą cywilną. W latach 2021-2024 jako zastępca dyrektora ds. kształcenia w Krajowej Szkole Skarbowości odpowiadała za szkolenia w Krajowej Administracji Skarbowej.
Interesuje się nowymi technologiami, e-administracją i rozwojem zawodowym urzędników. Kocha kino, koncerty, psy i książki – najbardziej biografie. Jest mężatką, ma dwoje dzieci i psa.
Językoznawca praktyk, profesor na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, specjalista z zakresu współczesnej normy i frazeologii (współautor czterech słowników frazeologicznych), kierownik Pracowni Leksykograficznej i Telefonicznej Poradni Językowej UAM.
Jest współtwórcą i kierownikiem pierwszych w Polsce studiów podyplomowych z zakresu prostej polszczyzny, które w 2022 roku powstały na uniwersytecie w Poznaniu („Prosty język w instytucjach publicznych”).
Poza uczelnią prowadzi wykłady, warsztaty i szkolenia dotyczące komunikacji pisemnej w dużych instytucjach (ministerstwa, urzędy miejskie, firmy ubezpieczeniowe, banki, placówki edukacyjne itp.).
Od kilku lat współpracuje regularnie z Urzędem Miasta Poznania w zakresie wprowadzania prostego języka w kontaktach z obywatelem. Współtworzył wykorzystywany w tym urzędzie i opracowany przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe program „Proste Pismo”, który pomaga pracownikom w upraszczaniu tekstów.
Projektantka treści, popularyzuje wiedzę o UX writingu, SEO i przyjaznej komunikacji online. Szkoli twórców treści publikacji internetowych. W 2023 roku stworzyła własną platformę kursową – Akademię Dobrej Treści.
Od 2018 roku prowadzi firmę Dobra Treść skupioną na tworzeniu wysokiej jakości treści do serwisów internetowych i aplikacji. Sama rozwija się w obszarze no-code i edukacyjnych form wideo.
Wcześniej pracowała jako kierowniczka literacka teatru, copywriterka oraz redaktorka pisma akademickiego. Współpracowała też z reżyserami teatralnymi nad tekstem i dramaturgią spektakli.
Zastępca dyrektora w Departamencie Służby Cywilnej KPRM odpowiedzialny m.in. za promocję służby cywilnej oraz rozwiązania systemowe z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi.
Urzędnik z wieloletnim doświadczeniem w naborze, komunikacji wewnętrznej i budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy.
Autor książki Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej – pierwszego praktycznego przewodnika o budowaniu marki pracodawcy w sektorze publicznym.
Zwolennik i orędownik nowoczesnej, otwartej administracji.
Prywatnie miłośnik kryminałów oraz historii i kultury Czech.
Pracuje w Instytucie Języka Polskiego UW. Uczy osoby studiujące filologię polską gramatyki historycznej języka polskiego i dialektologii, prowadzi prace dyplomowe z nauki o nazwach własnych. W równym stopniu co zagadnienia historyczne interesują ją także problemy współczesnej polszczyzny, zwłaszcza tej używanej w komunikacji służbowej i mediach.
Od sierpnia 2024 roku jest koordynatorem prorektorskiego Zespołu ds. Prostego Języka UW.
Pełni funkcję członka zarządu Fundacji Języka Polskiego. W Fundacji zajmuje się upraszczaniem i usprawnianiem komunikacji oraz popularyzacją wiedzy językoznawczej.
Menedżerka ds. prostego języka w Alior Banku, pracuje w Departamencie Marketingu, PR i Relacji z Klientem. Jest ekspertem w zakresie komunikacji bankowej, dba, aby była prosta, empatyczna i zrozumiała. Upraszcza i opiniuje treści, edukuje, przeprowadza audyty – współpracuje z różnymi jednostkami banku. Współtworzy komunikaty wirtualnej asystentki Alior Banku – voicebota InfoNiny.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, absolwentka studiów filologicznych na Uniwersytecie Gdańskim. Od ponad 15 lat zawodowo zajmuje się słowem pisanym i mówionym.
Szczera, prosta i przyjazna komunikacja to dla niej podstawa dobrych relacji z każdym odbiorcą.
Ekspertka od efektywnej komunikacji i prostego języka, trenerka kompetencji komunikacyjnych. Popularyzatorka wiedzy o polszczyźnie. Absolwentka językoznawczych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Warszawskim.
Jest ekspertką i trenerką Fundacji Języka Polskiego. Oprócz tego współpracuje z centrum kreatywności i biznesu Concordia Design oraz z Narodowym Centrum Kultury jako ekspertka programu „Ojczysty – dodaj do ulubionych”.
Jest pomysłodawczynią i koordynatorką Kongresu Efektywnej Komunikacji.
Upraszcza i usprawnia komunikację, a podczas szkoleń i warsztatów uczy tego innych. Współpracowała m.in. z: PKO Bankiem Polskim, Alior Bankiem, mBankiem, mLeasingiem, Grupą Polsat Plus, TU Aegon, PKP Intercity, Krajową Administracją Skarbową.
Prosta, empatyczna komunikacja to dla niej droga, aby tworzyć społeczeństwo oparte na partnerstwie i uczciwości.
Pełni funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Polityki Senioralnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz administrację na Politechnice Warszawskiej.
W przeszłości m.in. odpowiadał za PR i komunikację kancelarii prawnej oraz współpracował z think-tankiem Instytut Emerytalny. Jest byłym samorządowcem i aktywistą lokalnych organizacji pozarządowych.
W 2021 roku został uhonorowany tytułem Świętokrzyskiego Mistrza Mowy Polskiej.
Zajmuje się prawem konsumenckim i dostępnością w sektorze bankowym. Chętnie dzieli się wiedzą z tych obszarów i o nich dyskutuje.
Popularyzuje idee prostego języka i legal design – w ramach działań edukacyjnych i w codziennej pracy.
Jest częścią legalnego designu – zespołu entuzjastów projektowania w świecie prawa, który razem stworzył słownik ikon do dokumentów prawniczych.
Jest radczynią prawną oraz członkinią komisji promocji i rozwoju zawodowego w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowe studia bankowości i finansów dla prawników w Szkole Głównej Handlowej.
Menedżerka ds. prostego języka, ukończyła rachunkowość i finanse na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Specjalizuje się w:
Ma 18-letnie doświadczenie zawodowe w bankach. Jest współrealizatorką projektu
#w Punkt!, który rozpoczął wdrożenie prostego języka w Alior Banku. Na co dzień tworzy, redaguje, opiniuje teksty i edukuje z zasad prostego języka.
Ukończyła:
Promotorka prostego języka: upraszcza, usuwa zbędności i pisze do ludzi.
Wojowniczka prostego języka w PKO Banku Polskim: od 2019 r. jej głównym przyczółkiem był webwriting SEO, a od 2023 r. już oficjalnie – prosty język.
W 2023 r. uruchomiła projekt PKO Prosto i została kierowniczką zespołu prostego języka. Razem z zespołem buduje prostojęzyczne uniwersum oparte na zaangażowanym i certyfikowanym zespole ambasadorskim, autorskiej aplikacji AI, edukacji z nowymi mediami i elementami legal design dla osób z profilem prawniczym.
W 2024 r. PKO Bank Polski wspólnie z PKO Prosto objął mecenatem X Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie.
Z wykształcenia jest polonistką – absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Od 5 lat zajmuje się upraszczaniem komunikacji w mBanku. Odpowiada za standard prostego języka – mKanon.
Jej zdaniem prosty język jest kluczem do skutecznej i empatycznej komunikacji. Przekonuje do niego nieprzekonanych. Pokazuje, że dzięki jasnej i wyczerpującej komunikacji żyje nam się lepiej :)
Absolwentka finansów i rachunkowości oraz e-biznesu na SGH oraz neurokognitywistyki na USWPS.
Od 2020 roku jest związana z Flying Bisons, gdzie pełni funkcję UX design managerki. Tworzyła i rozwijała produkty zarówno dla startupów, jak i dla dużych firm (m.in. kikfit, delio, eObuwie, naTemat). Po pracy dzieli się swoją wiedzą, prowadząc kursy w ramach Flying Bisons Academy oraz współpracując z DareIT.
Z sukcesem prowadziła własny biznes związany z platformą edukacyjną. Swoje doświadczenie wykorzystuje, prowadząc konsultacje dla startupów w ramach Innovations Hub Foundation.
Absolwentka socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz Design Management na USWPS.
Wykształcenie z zakresu nauk społecznych i innowacji od dekady wykorzystuje przy procesach badawczo-rozwojowych produktów i usług. Przez ostatnie lata współpracowała z firmą Metaphor, gdzie współtworzyła procesy wspierające innowacyjność dla m.in: Ikei, Lorenz Snack-World, Urzędu Miasta Poznania, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Harpo.
Od 2022 roku związana z Flying Bisons, gdzie pełni funkcję managerki departamentu Insights.
Tworzy pracę doktorską dotyczącą analizy i prognozy trendów.
Jako wykładowca akademicki współpracuje z UAM, USWPS oraz Collegium da Vinci.
Rodzic osoby z niepełnosprawnością, pedagożka, wiceprzewodnicząca Zarządu Koła w PSONI Gdańsk, dyrektorka Zespołu Niepublicznych Placówek Oświatowych PSONI.
Członkini Family and Users Forum przy European Academy of Childhood and Onset Disability, European Patients Advocacy Group w the European Reference Network ITACHA.
Członkini Rady ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, gdyńskiej rady ds. dzieci z niepełnosprawnościami, zarządu CARAVAN 2000, European Movement for Diversity and Understanding oraz Koalicji na rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej.
Urzędnik służby cywilnej i trener prostego języka. Przygodę z administracją zaczął od pierwszej polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku i właśnie prezydencją – tyle że rozpoczynającą się w 2025 roku – zajmuje się obecnie.
Zwolennik pracy projektowej i doświadczony lider zespołów zadaniowych. Opracowywał merytorycznie, opisywał i kreował działania komunikacyjne premiera i rządu. Organizował wydarzenia medialne w kraju i za granicą.
W ostatnich latach miał szansę wykorzystywać swoją znajomość polskiej infosfery i zainteresowanie sztuczną inteligencją do tego, aby analizować debatę internetową na temat skutków regulacji.
Aktorka, lektorka, aktorka dubbingowa.
Dziennikarka radiowa od lat związana z Polskim Radiem.
Autorka audycji o tematyce językowej dla dorosłych słuchaczy – między innymi cykli „Słowoteka” i „Ogarnij polski”, gospodyni wieczornego programu dla najmłodszych „Jedynka Dzieciom”. Prowadzi także „Cztery Pory Roku” i „Lato z Radiem”.
W 2014 roku została uhonorowana Złotym Mikrofonem, a w 2021 roku – tytułem Mistrza Mowy Polskiej.
Ekspertka dostępności i komunikacji. Od kilkunastu lat pracuje w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Wcześniej zajmowała się marketingiem i PR w korporacjach. Obecnie promuje dostępność i edukuje o niej, zwłaszcza w administracji.
Od zawsze fascynuje ją przekazywanie wiedzy. Jest trenerem wewnętrznym.
Wierzy, że dostępność to temat bardzo przyszłościowy. Na każdym kroku zachęca i inspiruje innych do tworzenia rozwiązań dostępnych dla każdego.
Jej motto brzmi: „Dostępność zaczyna się od drugiego człowieka!”.
Prywatnie lubi działać :) i kocha tańczyć.
Od 2014 roku pracuje w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym jako programista w Zespole Bibliotek Cyfrowych i Platform Wiedzy.
Doktor nauk technicznych w dyscyplinie informatyka.
Jego główne obszary zainteresowań to aplikacje dla nauki, w szczególności dla humanistyki cyfrowej, metody numeryczne oraz uczenie maszynowe.
Koordynuje rozwój narzędzia Proste Pismo.
Psycholożka, psychoterapeutka i trenerka.
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS, Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego, Studium Pomocy Psychologicznej, Studium Treningu Interpersonalnego w Ośrodku Intra.
Od 22 lat konsultuje i prowadzi szkolenia dla firm z zakresu: asertywności, komunikacji, radzenia sobie ze stresem, efektywności osobistej, a także work-life balance.
|Tworzy i prowadzi warsztaty rozwojowe m.in na Kubie i Bali, gdzie wraz z Pakuj Plecak – kameralnym biurem podróży – zaprasza nie tylko do odwiedzenia odległych, przepięknych miejsc na świecie, lecz także do wyruszenia w fascynującą podróż w głąb siebie.
Stały gość Nocnych Świateł w Radiu Plus, gdzie poruszane są tematy z obszaru psychologii, które pomagają lepiej i pełniej żyć.
Certyfikowany trener biznesu, mówca, zawodowy konferansjer, były konsultant public relations z kilkunastoletnim doświadczeniem, konsultant MaxieDISC, polonista. Absolwent Podyplomowego studium kształcenia głosu i mowy na Uniwersytecie SWPS.
Pracował i pracuje zarówno dla największych światowych koncernów, jak i lokalnych firm.
Mistrz Polski w Przemówieniach Humorystycznych. Mistrz w Przemowach na poziomie europejskim (TMI). Autor książek: Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych na żywo i online (2020), Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu (2022), Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać (2024).
Specjalizuje się w szkoleniach z takich tematów, jak: wystąpienia publiczne, dobra komunikacja w zespole, współpraca w zespole, storytelling, poprawna i klarowna polszczyzna, zarządzanie zmianą.
Właściciel firmy DOBRA MOWA (www.przemyslawkutnyj.pl).