Program

czas

wydarzenie

otwieramy recepcję i bufet kawowy

zapraszamy na lunch

SZKOLENIE: UX writing w praktyce – czyli jak pisać teksty proste i przyjazne użytkownikom

UX writing i projektowanie treści to dziś codzienna praktyka osób, które tworzą interfejsy. Słowo pozostaje jednym z kluczowych elementów wpływających na wygodę użytkowania i jakość aplikacji lub strony, a także na wrażenia użytkownika. 

Co decyduje o wartości tekstu UX? Jak podchodzi się do konstruowania tego typu komunikatów? Jakie procesy należy uruchomić, aby stworzyć tę kluczową treść? Jaką rolę w tym procesie odgrywa prosty język?

Na warsztatach przyjrzymy się UX writingowi zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Będziemy określać różne formy strategii pisania, tworzyć wersje alternatywne i testować rozwiązania. Będziemy stosować metody pracy znane z branży UX: praca na tablicach, z kolorowymi karteczkami, które pozwalają demokratycznie zbierać pomysły i wybierać najlepsze rozwiązania.

Warsztaty skierowane są do wszystkich, którzy chcą poznać nowe miejsca i sposoby komunikacji online, które powstają wraz z rozwojem technologii. To też okazja, aby dowiedzieć się więcej o nowym, wkraczającym na polski rynek zawodzie z branży IT – UX writerze/rce, który wymaga umiejętności zarówno kreatywnych, jak i technicznych. 

SZKOLENIE: Słowa mają moc! Język jako narzędzie budowania relacji z klientem

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:

  • zaczynasz przygodę z prostym językiem i chcesz go wdrożyć w swojej firmie,
  • wdrażasz już prosty język w swojej organizacji, ale chcesz wejść na wyższy poziom,
  • lubisz bawić się słowem i tworzyć komunikaty dla klientów,
  • chcesz tworzyć teksty konkretne, bez waty słownej – po prostu w punkt!


Podczas szkolenia nauczysz się:

  • jak tworzyć teksty w prostym języku i co jest najważniejsze w takim tekście,
  • jak patrzeć na treść z perspektywy sytuacji komunikacyjnej,
  • jakich środków używać, aby wzmocnić perswazyjną funkcję tekstu.

Program szkolenia

  • Ekspresowo powtórzymy zasady prostego języka i dobre praktyki wdrożenia prostego języka w organizacji.
  • Następnie przejdziemy do zadań praktycznych – będzie to m.in. redakcja SMS-ów, komunikatów głosowych, listów.
  • Podczas pracy nad tekstem przyjrzymy się m.in. spójności, perswazji i grzeczności w treściach dla klienta.
  • Wspólnie zastanowimy się, jak poradzić sobie z takimi wyzwaniami upraszczania:
    • liczba znaków kontra precyzja komunikatu,
    • prosty język kontra tekst prawny,
    • prosty język kontra uzus i zdrowy rozsądek.

SZKOLENIE: Inclusive design sprint – empatia jako podstawa projektowania

Warsztat wprowadzi uczestników w świat designu z naciskiem na inkluzywność, dostępność i empatię. Oprócz tego ułatwi zrozumienie tego, jak projektować z myślą o różnorodnych grupach użytkowników i wykorzystywać do tego empatyzację oraz narzędzia projektowe. 

Rozpoczniemy od rozgrzewki sensorycznej, która pomoże nam w świadomej pracy ze zmysłami. 

Następnie w części teoretycznej omówimy proces projektowania z uwzględnieniem potrzeb różnych grup społecznych. 

W części warsztatowej uczestnicy, pracując w zespołach, przejdą przez inclusive design sprint, podczas którego spróbują wejść w buty wybranej grupy społecznej: zdiagnozują jej potrzeby i przeprojektują produkt lub usługę tak, aby na nie odpowiedzieć. 

SZKOLENIE: ABC dostępności

Warsztat jest adresowany do specjalistów ds. marketingu, PR, szkoleń.
Serdecznie zapraszamy na niego także specjalistów ds. dostępności, a także wszystkie osoby, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

Podczas warsztatu:

  • krótko omówimy podstawy prawne, które dotyczą dostępności,
  • zastanowimy się, co to znaczy, że dokument jest dostępny, i poćwiczymy konstruowanie takich plików oraz tekstów alternatywnych,
  • porozmawiamy o tym, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia dostępnych publikacji elektronicznych,
  • określimy, jak zorganizować wydarzenie lub szkolenie, aby zadbać o dostępność,
  • omówimy reguły dostępności filmów i materiałów w social mediach (napisy, audiodeskrypcja, PJM: co jest konieczne?).


Mamy nadzieję, że warsztat okaże się wspaniałą inspiracją do dostępnych działań!

Kamila Paradowska

Dobra Treść

Projektantka treści, popularyzuje wiedzę o UX writingu, SEO i przyjaznej komunikacji online. Szkoli twórców treści publikacji internetowych. W 2023 roku stworzyła własną platformę kursową – Akademię Dobrej Treści. 

Od 2018 roku prowadzi firmę Dobra Treść skupioną na tworzeniu wysokiej jakości treści do serwisów internetowych i aplikacji. Sama rozwija się w obszarze no-code i edukacyjnych form wideo.

Wcześniej pracowała jako kierowniczka literacka teatru, copywriterka oraz redaktorka pisma akademickiego. Współpracowała też z reżyserami teatralnymi nad tekstem i dramaturgią spektakli.

dr Beata Ramczykowska

Alior Bank SA

Menedżerka ds. prostego języka w Alior Banku, pracuje w Departamencie Marketingu, PR i Relacji z Klientem. Jest ekspertem w zakresie komunikacji bankowej, dba, aby była prosta, empatyczna i zrozumiała. Upraszcza i opiniuje treści, edukuje, przeprowadza audyty – współpracuje z różnymi jednostkami banku. Współtworzy komunikaty wirtualnej asystentki Alior Banku – voicebota InfoNiny. 

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, absolwentka studiów filologicznych na Uniwersytecie Gdańskim. Od ponad 15 lat zawodowo zajmuje się słowem pisanym i mówionym.  

Szczera, prosta i przyjazna komunikacja to dla niej podstawa dobrych relacji z każdym odbiorcą. 

Emilia Kaliszewska

Alior Bank SA

Menedżerka ds. prostego języka, ukończyła rachunkowość i finanse na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Specjalizuje się w:

  • upraszczaniu i przystępnej wizualizacji, dokumentów prawnych oraz komunikacji,
  • budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów.  


Ma 18-letnie doświadczenie zawodowe w bankach. Jest współrealizatorką projektu
#w Punkt!, który rozpoczął wdrożenie prostego języka w Alior Banku. Na co dzień tworzy, redaguje, opiniuje teksty i edukuje z zasad prostego języka. 

Ukończyła:

  • warsztaty prostego języka prowadzone przez firmę Hatuha Grzegorz Zarzeczny,
  • kurs konsultanta prostego języka prowadzony przez firmę Hatuha Ewelina Moroń,
  • szkolenie z przyjaznej komunikacji prowadzone przez Fundację Języka Polskiego,
  • szkolenie „Językowy znak jakości” prowadzone przez Fundację Języka Polskiego.


Promotorka prostego języka: upraszcza, usuwa zbędności i pisze do ludzi.

Sonia Przybył

Flying Bisons

Absolwentka socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz Design Management na USWPS. 

Wykształcenie z zakresu nauk społecznych i innowacji od dekady wykorzystuje przy procesach badawczo-rozwojowych produktów i usług. Przez ostatnie lata współpracowała z firmą Metaphor, gdzie współtworzyła procesy wspierające innowacyjność dla m.in: Ikei, Lorenz Snack-World, Urzędu Miasta Poznania, Urzędu  Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Harpo. 

Od 2022 roku związana z Flying Bisons, gdzie pełni funkcję managerki departamentu Insights.
Tworzy pracę doktorską dotyczącą analizy i prognozy trendów.

Jako wykładowca akademicki współpracuje z UAM, USWPS oraz Collegium da Vinci. 

Natalia Sidor

Flying Bisons

Absolwentka finansów i rachunkowości oraz e-biznesu na SGH oraz neurokognitywistyki na USWPS. 

Od 2020 roku jest związana z Flying Bisons, gdzie pełni funkcję UX design managerki. Tworzyła i rozwijała produkty zarówno dla startupów, jak i dla dużych firm (m.in. kikfit, delio, eObuwie, naTemat). Po pracy dzieli się swoją wiedzą, prowadząc kursy w ramach Flying Bisons Academy oraz współpracując z DareIT. 

Z sukcesem prowadziła własny biznes związany z platformą edukacyjną. Swoje doświadczenie wykorzystuje, prowadząc konsultacje dla startupów w ramach Innovations Hub Foundation. 

Agnieszka Palenik

Ministerstwo Funduszy
i Polityki Regionalnej

Ekspertka dostępności i komunikacji. Od kilkunastu lat pracuje w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Wcześniej zajmowała się marketingiem i PR w korporacjach. Obecnie promuje dostępność i edukuje o niej, zwłaszcza w administracji. 

Od zawsze fascynuje ją przekazywanie wiedzy. Jest trenerem wewnętrznym. 

Wierzy, że dostępność to temat bardzo przyszłościowy. Na każdym kroku zachęca i inspiruje innych do tworzenia rozwiązań dostępnych dla każdego.

Jej motto brzmi: „Dostępność zaczyna się od drugiego człowieka!”.

Prywatnie lubi działać :) i kocha tańczyć.