Leroy Merlin Polska

W 2021 roku dostrzegliśmy potrzebę zmiany komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w naszej organizacji. Na początku zleciliśmy Pracowni Prostej Polszczyzny z Uniwersytetu Wrocławskiego pod przewodnictwem prof. Tomasza Piekota analizę naszych tekstów według indeksu PLI (Plain Language Index). Na podstawie rekomendacji z badania powołaliśmy grupę projektową, która m.in. stworzyła 10 złotych zasad prostego języka i Podręcznik dobrego stylu komunikacji w Leroy Merlin.

Prostojęzyczną zmianę zaczęliśmy od analizy naszych tekstów wewnętrznych i zewnętrznych. Zbadaliśmy także, które obszary w pierwszej kolejności wymagają uproszczenia.

Wypracowanie w grupie projektowej 10 złotych zasad prostego języka i Podręcznika dobrego stylu komunikacji w Leroy Merlin. To materiał dla pracowników ze wskazówkami dotyczącymi prostego, zrozumiałego języka pisanego i mówionego. Powołaliśmy też grupę ambasadorów prostego języka – przedstawicieli zróżnicowanych grup zawodowych, pracujących w rożnych lokalizacjach.

To, że wdrożyliśmy zasady legal designu i uprościliśmy dokumenty formalne.

Będziemy:

• cyklicznie spotykać się z ambasadorami prostego języka,

• dbać o rozwój wiedzy i kompetencji językowych wśród pracowników,

• organizować webinary inspiracyjne,

• stale współpracować z działem prawnym i działem reklamacji nad upraszczaniem dokumentów formalnych (regulaminów, odpowiedzi na skargi i reklamacje klientów).