E.ON Polska

Wszystko zaczęło się od inicjatywy wewnętrznej. Na początku miał to być wewnętrzny program dla pracowników. Zaprosiliśmy wtedy profesora Tomasza Piekota do pierwszej analizy naszych tekstów. W kolejnym roku sprawdziliśmy, czy założenia projektu prostego języka w firmie energetycznej się sprawdzą. Przebadaliśmy pod tym kątem ponad 1000 klientów. Kiedy wyniki pilotażu pokazały bardzo pozytywny odbiór uproszczenia języka komunikacji do klientów, przygotowaliśmy główny projekt. Rozpoczęliśmy go w 2021 roku wraz z przygotowaniami do rebrandingu na E.ON. Tak powstał program „E.ON na językach”.

Z perspektywy komunikacji wewnętrznej: budowę komunikacji zgodnej ze standardem prostego języka, otwartej i dostępnej dla wszystkich. Wypracowanie zasad, które stanowią bazę w codziennej pracy. Pozwalają one systematycznie włączać kolejne obszary do upraszczania komunikacji.

Język energetyki potrafi być bardzo trudny. To fachowe terminy, nie zawsze jasne procesy. Uproszczenie komunikacji w takim obszarze wymagało ogromnego wysiłku. We współpracy z profesorem Tomaszem Piekotem upraszczaliśmy i przybliżaliśmy świat energetyki naszym klientom. Wewnątrz organizacji niezwykle trudnym zadaniem było przedstawić, jak ważne jest upraszczanie komunikacji, i podkreślić, że prosty nie oznacza prostacki. 🙂

Będziemy upraszczać kolejne obszary, dzielić się wiedzą i zapraszać do upraszczania koleżanki i kolegów.